Posted by: b1ueeyes | April 4, 2009

What I miss..

from Sweden besides my family and friends is things that can be found in stores:

-Solo (magazine)
-Brejk (chocolade)
-Chocolate with digestive (Marabou of course)
-Grönsåpa (to wash the floor or wooden furniture)
-Loka (bubble water with flavor and no sugar)
-Cider (sweet alcoholic beverage)
-Ostbågar (OLW’s cheese doodles)
-Butter (real one)
-Bread (soft bread)
-Proviva Mango (health drink)
-Mjukost on a tube (Salami cheese)
-Smash (actually Norwegian, salty corn snacks covered in chocolate)

Responses

  1. Du får höra av dig så kan jag skicka ner lite =))))
    Klem

  2. Tack! Lite klurigt dock nu med chokladen då den kan smälta på vägen. Sugen efter lakrids är inte lika satrk längre- måste vara en vanesak. Funderar dock när nästa tidning kommer ut… Kram!

  3. Jag ska kolla det vännen =)))

    Klem

  4. Yay! Kom också på en annan sak- grillkrydda! Det har inte jag hittat här..

  5. Jag kan skriva under på sakna-LOKA-listan! Smaksatt kolsyrat vatten måste vara min största craving ever! Bubbelvattnet som finns här består ju endast av bubblor!

    Boken jag läser heter The Outcast och är skriven av Sadie Jones. Har inte kommit så långt i den, så än så länge inga åsikter!

    • Jag har hört att det ska finnas att få tag i här- Loka, men inte pa Ikea utan det var en affär som hade det.. Om jag bara kan minnas var.. Hittills har jag bett folk ta med det nar dom kommer eller kopt med mig dom ggr jag varit i Svea rike. 🙂


Leave a Reply

Categories

